Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2020 00:00 - Фридрихсвердерската църква
Автор: monarh1991 Категория: История   
Прочетен: 1538 Коментари: 10 Гласове:
8

Последна промяна: 24.04.2020 15:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Фридрихсвердерската църква (на немски - Friedrichswerdersche Kirche) е неоготическа църква в Берлинския район Фридрихсвердер. Това е първата мащабна постройка в стил неоготика в Берлин. Построена е по проект на знаменития архитект Карл Фридрих Шинкел. Строителството й трае от 1824 до 1831 г. Праобраз на тухленото еднонефно здание стават неоготическите параклиси до английските колежи. Строителството е поръчано от кронпринц Фридрих Вилхелм. Особеност на Фридрихсвердер, по онова време градче близо до Берлин, са били тесните и криви улички, които са му придавали средновековен колорит. Това на свой ред повлиява на желанията на поръчителя. Макар и като цяло това да е неоготическо съоръжение, в ясно кубичното разделение на корпуса и фасадата може да се види влиянието на класицизма. По време на Втората световна война църквата бива разрушена и остава в руини до 1982 г., когато започва възстановяването й. Завършена е в 1987 г. В наши дни в нея е разположен отдел на Националната галерия. Там са изложени скулптурите на майсторите на пруския класицизъм, включително творбите на Шадов/Шадоу и Раух. Също така в църквата е разположена изложба, посветена на живота и творчеството на Шинкел.

image 
Изглед към източната фасада на  зданието на църквата


    image



image 
Изглед от Шинкелплац    


image    

image




  image  

Центърът на Берлин, Вердеришермаркт и църквата  




Гласувай:
8


Вълнообразно


1. germantiger - блг монарх :)
24.04.2020 00:58
първо браво за фотосите,защото се набиват на очи и привличат, поне аз първо разгледах тях

второ - Шинкел явно е известен сред архитектите, но признавам аз сега прочитам и чувам за него

още като гледах фотосите се замислих какво е станало през ВСВстази цъурква и като прочетох текста,който си постнал той ми отговори
цитирай
2. monarh1991 - Здравей, Тигре!
24.04.2020 14:10
И аз ти благодаря за отзива! Ами снимките са от Общомедия. Само една забележителност съм посещавал лично и бях превел инфо за нея през 2014 г., тогава и го посетих, имам и снимки, но не ги намирам на този лаптоп, може би са на другия, който е в София. Става дума за замъка Де Хаар в Нидерландия, и Лавал е писал за него. Бил съм само в тази страна засега. За тези забележителности започнах да превеждам от пролетта на 2017, най-вече от немската и руската Уикипедия, но през юли м.г. за замъка Йоханисбург в Бавария включих инфо от още един източник, немски сайт за замъците в Бавария, който източник на другия - статията от руската Уики. За много от тези обекти не се знае, за жалост. За Шинкел съм чувал, че е знаменит архитект. Много от паметниците в Берлин не са се запазили, доразрушили са ги като символ на пруския милитаризъм. Слава Богу, в случая с тази църква не е така. Има и един прочут дворец, който са възстановили в последно време. Бях писал и за скулптурата Принцесите, която има връзка с Фридрихсвердерската църква. Ако не си чел постинга, ще ти дам линк, както и за Йоханисбург.
цитирай
3. germantiger - +
24.04.2020 19:11
за скулптурите на принцесите помня твоя постинг както и този за де хаар било при теб, било при лавал
цитирай
4. monarh1991 - за скулптурите на принцесите помня твоя постинг...
24.04.2020 20:21
За Де Хаар не съм писал тук. Мисля да направя постинг, но както ти писах, не мога да намеря снимките на този лаптоп, а те са мои авторски. Тогава(2014 г.) ги бях постнал във Фейса. Материала за тази църква го бях писал през февруари 2019 г., тогава го бях публикувал само в дневника си в социалната мрежа.
цитирай
5. emelika - В църквата имаше
24.04.2020 21:03
повече от изложба, посветена на Шинкел. Интериорът е величествен, усещането да си там, особено сред изящни скулпури е трудно описуемо. а в т. н. "Пудреница" фигурата на Исус Христос сякаш кръжи във въздуха в една нереална синева. В дясно на входа имаше интересна икона - картина, която впоследствие е канонизирана. Казвам имаше, защото през 1912 правиха масивни разкопки около църквата за строеж на жилища и са повредили основите ѝ. Същата година експонатите са пренесени другаде и църквата за дълго бе затворена - до 1916г. После нямам информация и не съм се интересувала.
цитирай
6. monarh1991 - Здравей, Емелика!
24.04.2020 21:26
Интересни подробности, благодаря ти! На доста от църквите и интериорът не е за подценяване, включително реликвите и други предмети, в постингите за някои забележителности публикувам снимки и на интериора. Благородно ви завиждам на тези, които сте обиколили широкия свят. Поздрави!!!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
24.04.2020 23:11
последните две снимки ми напомнят на една сграда в Поморие- Беше забележителна
Старото читалище, което изгоря
Мислех ,че е строена в римски стил?
Обърнах внимание на ведущ архитект ,със снимка от нея
Каза ,че е в интересен германски стил-баухаус, разработен в Хитлерово време и мащабно ползван! Харесван от Хитлер!С масово прилагане на правоъгълни форми!
Чудесен постинг, поздравления за него!
Имах и постинг, в който включих и вече несъществуващото читалише
Ето линк:
http://leonleonovpom/history/2013/01/10/pomorie-prez-1939-g-stopanstvo-i-kultura.1040603

цитирай
8. monarh1991 - Здравей, приятелю!
25.04.2020 00:49
Отвори ми се постингът, но след като добавих blog. Обогатяващ материал, благодаря ти! Ами никак не е изключено немско влияние, следосвобожденска България е силно повлияна в развитието си от културата на Западна Европа като цяло. Съществен принос имат австрийските архитекти Виктор Румпелмайер и Фридрих Грюнангер, първият построява Евксиноград. Даже бих искал да създам статии за тях. Наистина има прилика, само че както си писал, Баухаус е до 1933 г. След идването на Хитлер на власт тази школа изпада в немилост и премества дейността в САЩ. Може би при възстановяването на църквата през 87 г. са използвали елементи на Баухаус, който продължава да бъде влиятелен стил. Поздрави и лека нощ!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Симеоне!
25.04.2020 17:36
Е, не споря Това са думи на архитекта, там не съм компетентен Да не проверявам, но читалището е строено 1934 г Спомням си ,че строяха някаква огромна страда, правителствена в Нюрнберг, даваха документален филм, като писах статията, направи ми впечатление, че в нея имаше такива елементи!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
10. monarh1991 - Здравей, Иване!
25.04.2020 20:36
И аз не съм толкова навътре в архитектурните въпроси. Но не е изключено това. В Хитлерова Германия архитектурата се развива стремглаво. Освен това България през 30-те също изпитва осезаемо германско влияние, даже в търговски и икономическо отношение сме зависими от тях. Алберт Шпеер, главният архитект на Райха, след войната написва прелюбопитни спомени, виждал съм ги на български в книжарниците.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: monarh1991
Категория: Политика
Прочетен: 1735611
Постинги: 784
Коментари: 1176
Гласове: 5780
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031