Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.10.2013 17:49 - Спомените на Ото фон Бисмарк. Преводни откъси Част 2
Автор: monarh1991 Категория: История   
Прочетен: 961 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 14.10.2013 17:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Продължение на постинга от 29 септември :   
http://monarh1991.blog.bg/history/2013/09/29/spomenite-na-oto-fon-bismark-prevodni-otkysi.1153920


image


,,При едно сутрешно посещение аз го намерих да стои пред една маса, на която бяха простряни неговите заслужени и спечелени първоначално  на бойното поле ордени, чиято подредба по произход   на гърдите му бе смутена от извършеното присъждане на една нова звезда. След поздрава той не ми говори за Австрия и Прусия, а поиска моята оценка от гледна точка на вкуса на деец на изкуството за мястото, което беше подходящо за поставяне на тази нова звезда.  Чувствата на предано внимание, които бях изпитвал от детските си години към високо заслужилия генерал, ме подтикнаха да вляза в темата с пълна сериозност и да постигна нейното приключване, преди да започнем да говорим делово.

Признавам, че когато получих моето първо отличие, медала за спасяване, се почувствах радостен и извисен, защото тогава не бях високомерен и надменен ландюнкер. На държавна служба обаче бързо изгубих тази естественост и първоначалност на възприятието.   Не си спомням при по-късни награждавания да съм изпитвал обективно удоволствие, а само  субективна радост  за външното действие на благоволението, с което моят крал отговори на  предаността миили пък други монарси затвърдиха успеха на моето политическо лобиране за тяхното доверие и благоволение.Нашият пълномощен министър фон Йордан  в Дрезден отговори на забавното предложение да отстъпи една от своите награди така : ,, Je vous les cиde toutes, pourvu que vous m"en laisserez une pour couvrir mes nuditйs diplomatiques.«  Всъщност един ,,гран кордон“ спада към тоалета на един посланик и ако това не собственият двор, то остава възможността  да  се извърши смяна, като този тоалет    за елегантните дипломати е също толкова желателен, колкото  и за дамите по отношение на облеклото.   В Париж станах свидетел на това как  неразбираеми насилствени действия срещу маси от хора спряха, защото те се натъкнаха на   »un monsieur dйcorй«. За мен да се носи орден, освен в Петербург и Париж, никога не е било потребност,  на двете места  на  улицата на човек му се налага да  показва лента на сакото си, ако иска да бъде третиран с достойна учтивост от полицията и гражданите. Иначе аз съм слагал само предлаганите от възможността декорации, на мен винаги ми е изглеждало като хиноизерия колко болезнено  се беше развил в бюрокрацията стремежът за колекциониране по отношение на ордените при моите колеги, като тайните съветници, ,,гехаймрете“,  които не можеха да управляват стърчащата от гърдите им  каскада с ордени и инициираха сключването на някой малък договор, защото се нуждаеха от  още един  орден на съдоговарящата страна  за завършването на тяхната колекция..."

Източник :    www.zeno.org/Geschichte/M/Bismarck,+Otto+von/Gedanken+und+Erinnerungen/Erstes+Buch/Viertes+Kapitel




Гласувай:
4



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: monarh1991
Категория: Политика
Прочетен: 1735496
Постинги: 783
Коментари: 1175
Гласове: 5780
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031