Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.09.2019 15:56 - Буржоазният ни елит през погледа на едно дете
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4142 Коментари: 30 Гласове:
41

Последна промяна: 28.09.2019 21:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Обещавам да предам детските си спомени такива, каквито са се запечатали в съзнанието ми  Няма да спекулирам с роднината на видимия еднакво отвсякъде, убиец на деца К. Йорданов в Ястребино!
" Незаслужено" осъден на смърт от Народния съд, внесто да бъде обявен за герой, като английските летци, разстрелвали деца, бягащи по улиците на Враца!?

Аз станах неволна причина за сватбата на леля ми?  Гонеше 30 години, хубавица, но претенциозна.  С баба ми, бил съм на около 5 години ,бяхме в Пловдив . Имах три гнойни сливици и често ме водеха на лекар там.  Връщахме се, наближавахме гарата Изведнъж видях количка със сладолед . Писнах, че искам! Но баба ми, разбираемо защо , ме задърпа, изтърваваме влака.  И тогава се обади един достолепен възрастен мъж,! Да ми купи, да не и се свиди.  Баба ми се спря и се върна към него. Седнал на стол, с таке и с бастун в ръка Тихо му обясни  причината да не ми купува. Но той настояваше, като поиска от мен да обещая, че ще го ям бавно. Започнаха разговор  и  изтървахме влака..... Баба ми беше млада по сегашните разбирания, родил съм се , когато е нямала и 50 години.
Възрастният се ориентира бързо. Каза , че е от най- богатия пловдивски род-Ам....... Че фабриките около гарата са негови, но това е било преди.  Че сигурно  тя има пернишка печка в къщи/ Да имахме/ Фабриката в съдружие е била негова ! Къщите и магазините около халите- също!

Попита, чие дете съм ?- На голямата щерка- каза баба ми Попита-  сигурно има и второ дете? - Да, щерка/ дъщеря/ - потвърди баба ми! Той видимо се оживи Такава хубавица като нея ли е?/ Въпреки годините, баба ми беше запазила в значителна степен хубостта си от младини Тя потвърди, че е хубавица / В интерес на истината, майка ми, според мен, беше по- хубава/ !  Каза ,защо се интересува . Има син, разведен, не го скри, време е да се задоми отново , ако няма нещо против, да ги запознаят? Размениха си адреси. Младите  се  срещнаха  и   не след дълго се ожениха !     Видях го на годежа.  Висок, хубав, представителен мъж, доста по възрастен от леля ми ,но със спортна фигура!

Още с идването у нас се зае с мен Бях на пет години,  безгрижното детство свърши за мен. Непрекъснато ме съветваше- как да държа приборите за храна, как да се държа на масата, на гости . Като порасна -как да работя Да,  наистина, много от съветите му бяха ценни и влязоха в действие по- късно . Например, любовта към спорта дойде от неговите съвети. Не, футболът не обичаше, но плуването ....!Беше страхотен плувец, плуваше до хоризонта и обратно!
Но за възрастта си ,таксувах калекото/ така местните наричат свакото/ като терорист! Развали ми безгрижното детство!  Понякога и сурово ме наказваше, когато упорствах и не изпълнявах!
Въпреки ,че много от съветите му оцених в последствие, имаше и безскрупулност в него
Дядо ми, вече на възраст, но свикнал да работи се занимаваше с обущарство- ремонтираше обувки Приятели го снабдяваха с изрезки от гьон Той им правеше ремонт на обувките в замяна Но изведнъж спряха да му доставят В замяна гьонът го носеше калеко ми Първият път дядо ми благодарил, но той поискал да го плати Какво да прави, платил го Но след време среща приятелите си и ги пита ,защо вече не носят изрезки? И истината лъснала  Калеко ми ги пресрещал и взимал гьона  Без пари, да не се разкарват Дядо ми се разбрал с тях, повече да не му го дават
Подочух коментара му с баба ми- тихичко каза ,че е шашкънин И други такива изцепки имаше, така ,че в града със запазени нрави от миналото, малцина го одобряваха
Считаше се, че за пари е способен на всичко, дори и на доноси в милицията  Създаде отровна атмосфера в къщата, сядаше като гостенин на масата, но всичко негово беше с пари
Баба ми, крехка жена, както хубавите цветя, не свикнала на такъв терор ,се поболя и ненавършила 60 години, почина! Тогава окончателно го намразих, считах го за убиец!
Нямах и десет години

По бащина линия също може да се считаме ,че сме от буржоазния елит!?  Въпреки ,че прадядом ми се е занимавал със селско стопанство/ буржоа са гражданите/ Но новатор-първият трактор, първата вършачка, той е доставил в града ! Знам за десет деца ,че е имал, но се е грижел  и за целия род, който е дошъл заедно с него в града Такъв беше и синът му- дядо ми ! За него имам спомен.  Беше подслонил в голямата къща негови братовчеди и техни деца и те  живееха като част от голямото семейство- имаше шест деца!
Хора богати, но с възрожденски манталитет, съвсем различен от този на калеко ми АМ......

Изводът?
Така нареченият бууржоазен елит не е излят в калъп!  Хората са различни, зависи от характера  им!
Как да ги поставиш на равна нога- например офицера К. Йорданов, убиец на деца и прадядо ми-грижещ се за целия род, а защо не и за целия град?  Спомням си как бурно реагира дядото на жена ми, като попита кой е прадядо ми?  И аз му казах  едновременно с името му,че няма как да го знае ! Скочи, беше известен лозар, как е възможно да мисля това, че той не знае кой е прадядо ми? Внесъл първия трактор за нови лозя в района/ за риголване/ , нещо подобно на локомотив` И сутрин, като отивали на лозята, се чувало зад баира бумтенето, придружено от пушека на мощната машина  .......

Да, хората са различни, не може да се поставят под общ знаменател!



Гласувай:
41


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Завършил гимназия и две висши в ч...
28.09.2019 16:19
Завършил гимназия и две висши в чужбина-в Испания, Франция и Германия, калеко ми, като се върнал ,смятал ,че ще е директно включен в управителния съвет Нищо подобно Започнал работа в поддръжка на машините, като обикновен работник Обиден, попитал баща си, защо не го включва като братята му в съвета, две висши има!?
Баща му го изслушал търпеливо, но отсякъл ,че и това ще стане, но преди това трябва да изучи основно процеса Дотогава ще е работник
Така съветваше и мен Каквото и да работиш, дори и директор да си на завод, изучи процеса! За да можеш да го управляваш
Да, този съвет изпълних, беше водещ за мен!
цитирай
2. starforlife - ~
28.09.2019 16:33
leonleonovpom2 написа:
Завършил гимназия и две висши в чужбина-в Испания, Франция и Германия, калеко ми, като се върнал ,смятал ,че ще е директно включен в управителния съвет
...
и това ще стане, но преди това трябва да изучи основно процеса Дотогава ще е работник

Специално в западните корпорации и компании, това е почти абсолютен факт.
Много, ама много рядко, някой започва директно на високо. Трябва или да е със супер резултати от супер престижен университет, или пряк наследник на основен акционер или собственик. И в двата случая обаче, със сигурност паралелно с движението си по хоризонтал на високата стълбица, се движи като вид "стаж" под формата на разни проекти надолу по вертикала.

Изключително умно и правилно.
Затова са и успехите: шуробаджанащината е абсолютно изключена.
цитирай
3. monarh1991 - Здравей, приятелю
28.09.2019 16:47
В този текст за пореден път проличава талантът ти на разказвач! Така е, не трябва да се слагат хората под общ знаменател. Вчера гостуваше професор Герджиков по БТВ - ,,В лице в лице". Той каза, че в правото има много свестни и морални хора. Разбира се, не всички са такива. Но в коя професия няма лоши?! Моят баща беше прокурор, майка ми ми го е казвала, че той имаше твърди понятия за чест. Ако някой е виновен, ще направи всичко възможно да го осъди, ако е невинен, ще го оправдае. Така е и с представителите на буржоазията. Останала е представата, че буржоа и богат едва ли не означава нещо лошо, а не е на 100 процента така. Не знам дали знаеш за Пенчо Семов? Наричат го българския Рокфелер. Дарява много пари за благотворителност, на големи празници организира общи трапези, на които се хранят заедно работници и акционери. Моите дядовци бяха с леви убеждения, но иаз имам в рода си богат човек - прадядо ми по майчина линия е бил търговец. И след 9 са му взели богатството.
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - Съдбовно разказани спомени.
28.09.2019 16:55
Усетих голямата болка в думите.
Благодаря, Лео.
Чу
цитирай
5. leonleonovpom2 - Да, така е, съгласен съм!
28.09.2019 20:28
starforlife написа:
leonleonovpom2 написа:
Завършил гимназия и две висши в чужбина-в Испания, Франция и Германия, калеко ми, като се върнал ,смятал ,че ще е директно включен в управителния съвет
...
и това ще стане, но преди това трябва да изучи основно процеса Дотогава ще е работник

Специално в западните корпорации и компании, това е почти абсолютен факт.
Много, ама много рядко, някой започва директно на високо. Трябва или да е със супер резултати от супер престижен университет, или пряк наследник на основен акционер или собственик. И в двата случая обаче, със сигурност паралелно с движението си по хоризонтал на високата стълбица, се движи като вид "стаж" под формата на разни проекти надолу по вертикала.

Изключително умно и правилно.
Затова са и успехите: шуробаджанащината е абсолютно изключена.


А при нас назначиха капиталисти?
Груба грешка! Те се взеха насериозно, вместо да се уча ти резултатите в кавички не закъсняха
А при нас не е така ,да те допуснат да работиш, особено на чуждо място Едната причина е, че може да предизвикаш авария Но друго е като следиш процеса
Бил съм свидетел, как директори на направрения се включват в процеса като обикномени работници? В световно известни фирми Без срам или угризение В такива случаи съм се включвал без колебание или покана и аз....

Работех на уникални апарати, всеки анализ можех да правя лично, ако се наложи Лаборантките знаеха това и не си позволяваха волности, например ,да ми дадат резултат от анализ, който не са правили
Впрочем, преди години попаднах на млад собственик на предприятие, в град близо до Пловдив Е, изпълни ми окото Освободи работниците и експериментът, който трябваше да направим, от тяхна страна извърши той, лично!
Така ,че не всичко е черно!

Хубава вечер!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Симеоне!
28.09.2019 20:44
3. monarh1991 - Здравей, приятелю
16:47
В този текст за пореден път проличава талантът ти на разказвач! Така е, не трябва да се слагат хората под общ знаменател. Вчера гостуваше професор Герджиков по БТВ - ,,В лице в лице". Той каза, че в правото има много свестни и морални хора. Разбира се, не всички са такива. Но в коя професия няма лоши?! Моят баща беше прокурор, майка ми ми го е казвала, че той имаше твърди понятия за чест. Ако някой е виновен, ще направи всичко възможно да го осъди, ако е невинен, ще го оправдае. Така е и с представителите на буржоазията. Останала е представата, че буржоа и богат едва ли не означава нещо лошо, а не е на 100 процента така. Не знам дали знаеш за Пенчо Семов? Наричат го българския Рокфелер. Дарява много пари за благотворителност, на големи празници организира общи трапези, на които се хранят заедно работници и акционери. Моите дядовци бяха с леви убеждения, но иаз имам в рода си богат човек - прадядо ми по майчина линия е бил търговец. И след 9 са му взели богатството.
цитирай

Благодаря ти млади приятелю за хубавите думи!
Насърчавай, поощрявай !
От една страна печелиш приятели, от друга страна човекът отсреща получава крила и дава максимума от себе си Ползата е двустранна
В обратния случай човек печели само враг!
Спомням си как се преобразих малко преди защитата, когато колеги ми предадоха поздрав от първия ни ректор Срещнал ги случайно Казал ,че не може да дойде, но ме познава и знае ,че ще се представя отлично! Сигурен е в това!
Бях свалил гарда, имаше куп неуредици Не бях сигурен в себе си, както обикновено! Но след тези думи станах друг и наистина всичко мина отлично!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Чу!
28.09.2019 20:55
4. 4udovi6teto - Съдбовно разказани спомени.
16:55
Усетих голямата болка в думите.
Благодаря, Лео.
Чу

Като класен поет си уловил самата истина
Така е, родителите ми дълго криха смъртта на баба ми от мен, защото знаеха ,че ще изпадна в шок !Досещах се, имаше несъответствия в поведението им , но надеждата ми отхвърляше възможността да е починала
Тя ме изгледа като нейно дете в трудни за родителите ми години, обичах я много!
Но, такъв е животът!

Хубава вечер Чу и нови творчески успехи!
цитирай
8. getmans1 - . . . . Това добре; „ Обещавам да ...
28.09.2019 23:39
.... Това добре;
„ Обещавам да предам детските си спомени такива, каквито са се запечатали в съзнанието ми „

... И какво налага това сравнение на роднините ти, явно буржоа, с учителя и запасен подпоручик К. Йорданов?
„ Няма да спекулирам с роднината на видимия еднакво отвсякъде, убиец на деца К. Йорданов в Ястребино! „
... Кой е „ видимия еднакво отвсякъде „ и каква е родствената му връзката с подпоручика ?

... Зящо са кавичките тук; " Незаслужено" ... и кой е обявил английските летци за герои?
" Незаслужено" осъден на смърт от Народния съд, внесто да бъде обявен за герой, като английските летци, разстрелвали деца, бягащи по улиците на Враца!?

Надявам се, че този път няма да изтриеш коментара ми а след това да ми отговаряш ... честно казано и на отговор не се надявам.
цитирай
9. leonleonovpom2 - Не се притеснявай Гетманс! Трия ...
29.09.2019 00:19
Не се притеснявай Гетманс! Трия само обидни коментари, независимо по чий адрес са
Споменавам въпросния офицер във връзка с твърденията , че НС е унищожил елигтът на нацията Има разминаване в цифрите- три хиляди са, не тридесет хиляди осъдените на смърт В първите дни има масови убийства, в които е замесен и един вицепрезидент Отгатни кой и откъде е!И кой е президентът?
Загиналите английски летци имат паметник Само че ,заради други е станал голям скандал С убиването на 300 души -официално, във Враца Пикирали са над улиците и разстрелвали бягащите от ужас хора Някои виждали смеещите се летци Чрез посолството ни в СССР е задвижен протест Оправдали са ,че в мъглата са сбъркали Враца със София?
временно са спрени бомбардировките в България След намеса на Сталин, изобщо са спрени..

Авторът има право, развивайки основната идея, да ползва и странични неща Например какъв е бил изгревът в деня, когато е видял представителят на елита! И да го опише подробно, така наречените лирични отклонения, цар , на които е Гогол!
Едно време псателският труд се е плащал подобаващо- на страница Сега не се плаща, но ми прави удоволствие да ги ползвам
Този отговор задоволява ли те?
Загиналите английски летци, които имат паметник са герои, нали? Възможно е някой от тези във Враца ,да е загинал в последствие, нали отново?Е!
А след като подпоручикът е от елита ,унищожен от НС, извода си направи сам!
Народен съд е имало не само в България Това е решение на победителите Е, ние сме се престарали , наистина
Но така е постъпила и Гърция през двадесетте години заради катастрофалната за нея война с Турция Всички подписали решението за войната- няколко стотин човека- министри-членове на кабинета, депутати, са осъдени на смърт и удавени с кораб около Крит Не са били комунисти съдиите!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Ето и логически ребус
29.09.2019 00:42
НС е унищожил елита на нацията НС е осъдил и подпоручик Йорданов Следователно той принадлежи към........... Ти допълни

Английските летци ,загинали над Бълтария имат паметник Следователно са герои! Но ,възможно е някой от тези ,разстрелвали над Враци също да е загинал Или разстрелял катапултирали Български летци, също да е загинал Следователно той също е...... пак ти допълни
Катапултирал военен летец е със статут на моряк от потопен военен кораб Той вече не е враг, на него може само да се помага! На командващ немски военен флот, като докладвали ,че моряци от потънал военен английски кораб са разстреляни, побеснял ! Казал, че следващия път ,при такъв инцидент, той лично ще разстреля тези, които са убивали! Следователно, не ги счита за герои!
цитирай
11. nedovolen - Трогателни поучителни преживя...
29.09.2019 02:57
Трогателни поучителни преживявания си имал, Иване. Предизвикват към много разсъждения.
Лоши хора няма, има с лоши постъпки.
Всъщност кое е добро и кое зло. Каква ни е мярката, за да оценяме нещо. Метър, килограм, микрон, петобална, шестобална... Нямаме мярка.
И ти си го споменавал - всяко зло за добро.
Мога да продължа досадно дълго , не е необходимо.
Според мен има правилна и неправилна мисъл и действие. Това е в контекста на друга тема.
:)))
цитирай
12. zaw12929 - Умният се справя с положения, в к...
29.09.2019 03:39
Умният се справя с положения, в каквито мъдрият не се забърква. Мъдростта идва с опита. За децата е ясно, ни защо всички постигат възраст, а не и мъдррост
Поздрави!
цитирай
13. getmans1 - Хич няма да допълвам никакви ребуси ...
29.09.2019 08:48
Хич няма да допълвам никакви ребуси а продължавам да питам защото отговор практически няма;
- Кой е „ видимия еднакво отвсякъде „ и каква е родствената му връзката с подпоручика ?
- Къде е паметника на английските летци и кой ги е обявявал за герои?

- Инересно ми е също така, как така осъдените от НС от 2800 станаха 30 хил. и колко са избитите без съд и присъда непосредствено след 09.09.44-та -иска ми се от близо да се запозная с този твой източник.

ПП аз не съм ти писал обидни коментари но изтриван .... и ако ти си мислиш, че въпросите които съм те питал са обидни би било добре да ги осветляваш Но понеже това е минало моля те не се съсредоточавй върху него, вълнуваат ме повече актуалните ми въпроси.

цитирай
14. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
29.09.2019 08:51
nedovolen написа:
Трогателни поучителни преживявания си имал, Иване. Предизвикват към много разсъждения.
Лоши хора няма, има с лоши постъпки.
Всъщност кое е добро и кое зло. Каква ни е мярката, за да оценяме нещо. Метър, килограм, микрон, петобална, шестобална... Нямаме мярка.
И ти си го споменавал - всяко зло за добро.
Мога да продължа досадно дълго , не е необходимо.
Според мен има правилна и неправилна мисъл и действие. Това е в контекста на друга тема.
:)))


Така е, няма калъп Има алтруисти, като дядо ми, за когото имам спомен и особено прадядо ми, и стиснати и сметкаджии като калеко ми Независимо ,че са успели и хора със способности и възможности Не с еднакви по характер! На база успял

Хубав ден, приятелю!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
29.09.2019 08:53
zaw12929 написа:
Умният се справя с положения, в каквито мъдрият не се забърква. Мъдростта идва с опита. За децата е ясно, ни защо всички постигат възраст, а не и мъдррост
Поздрави!


Така е, мъдростта идва с годините, но не при всички
Благодаря за отзива , Зав!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Гетман, задаваш въпроси!
29.09.2019 09:05
Въпроси ва които би трябвало да знаеш отговора
По първият е писано много в печата За роднинската връзка на А. Й., председател на НС с него
Която обяснява много неща за автора на крилатата фраза- "Днес е хубав ден за Българската демокрация"
Особено за уялите се с нея!

По втория също много е писано и коментирано в печата Ами поразрови, ще намериш

За вицепрезидента нищо ли не знаеш ? Не си ли чувал? Кой го е предложил за такъв и защо? Че с години не е стъпвал в родното си място При цялата си власт и недосегаемост! Да не го споходи народната любов!
Защо ли се е радвал на обичта на току що избрания президент?
Не се притеснявай Задавам въпрос и отговор не чакам
По тази причина не се притеснявай!
цитирай
17. getmans1 - Какво ти пречи да бъдеш по конкретен ...
29.09.2019 09:28
Какво ти пречи да бъдеш по конкретен за Ал. Йорданов - неща писани има много и така може да се окаже, че всички с „много рядко срещаната фамиллия ЙОРДАНОВ„ са близки родственици на подпоручика и са с окървавени ръце.

Честно казано, нищо не знам и за вицепрезидент който да е обявил някой за герои ...нищо не съм чувал и за паметник на английски летци.

Моля само за малко конкретика ... все пак това са силни обвинения.
цитирай
18. leonleonovpom2 - Е, това е много коментирана тема в ...
29.09.2019 09:51
Е, това е много коментирана тема в печата, за роднинството! Ако не беше истина, щеше да излезе потне с опровержение в печата , да каже ,че са спекулации
Но ,старателно бяга от темата не е крушка без опашка И като се появи това писание, изчезна в чужбина!
Не ,той не може да носи вина за човек, който не е виждал и му е роднина Но демонстрира гузна съвест И факт е ,че е особено настървен към Народния съд? Ами той не е наше решение Вярно, злоупотребили са с него, но във Франция разстреляните са над десет пъти в повече от тези у нас? Там какво да кажат?

За Семерджиев става дума , защо се правиш ,че не знаеш Желев настоятелно го предложи ? Вместо Дертлиев или Берон!
Семерджиев е партизанин от Велинград- командир
Как си олбясняваш тази любов между него и Желев?
А, "проявил" се е след Девети, непосредствено, раздавал е правосъдие!

Гетманс ,да приключим с "лиричното откклонение" от темата
Ако имаш нещо да кажеш по заглавието, да споделиш, заповядай!
цитирай
19. getmans1 - Защо да е "лиричното отккл...
29.09.2019 11:14
Защо да е "лиричното откклонение" ... по всичко си личи, че в твоите не само детски но и сегашни очи смяташ родствениците си за буржоазен елит и явно не случайно ги сравняваш с поручик Йорданов.

Ал. Йорданов род 1952 г. е опровергавал клеветата и правилно не го прави всеки ден и заради всяко писание и пълното му име е, Александър Йорданов Александров.
Да приемем хипотезата, че действително е имал родствена връзка ... по какъв начин се е възползвал от този факт, а? ... И аз смятам, че присъдите на НС у нас са пресилени ... НО ако сравним Ал.Йо. и един син на АБПФК кой повече се е облагодетелствал от нечия кръв? ... като се има предвид 30 хил избити без съд и присъда само за няколко месеца срещу няколкото хилидя за 20 години ... Все въпроси СИМЕОНОВ с които аз бих бил внимателен в едно изложение от лич характер.

ЖЕЛЕВ и СЕМЕРДЖИЕВ са продукт на договорка ... „този„ от вас но „този„ от нашите ... ДЕРТЛИЕВ беше предлаган 7 ...седем ... пъти и ако беше избран и от БСП щеше да е същия продукт ... в случая комсоциалистите му направиха услуга да си умре сравнително неопетнен.

Да, сега се сещам за Семерджиев но не мога да направя връзка с „английските летци„ и техния паметник ... но сега има паметник негов в неговото село, уж забравено.

Тъй, че въпросите ми си остават ... и то отговори.

пп Сега ще кажеш, че си е твое право какво ще си пишеш в блога си ... да, твоя си работа щом не ти пречи на за добрия ти сън ... и да, съгласен съм
цитирай
20. nkf - Сложих плюс само и единствено за...
29.09.2019 11:37
Сложих плюс само и единствено заради доброто повествование, НО... Няколко думи встрани от повествованието и по отношение на "елита" и буржоазито. Така, буржоазията не може да е елит по принцип и по дефиниция, макар че именно БУРЖОАЗИЯТА съставлява управляващия елит в света в последните около 300 години. Буржоазията е третото съсловие, състоящо се от банални лихвари, лавкаджии, търгаши и други такива бизнесмени. Тия по дефиниция имат мироглед до корема, кесията и задника. Негодна пасмина от вулгарни дебелаци, отчаяно искаща да стане аристокрация, но пък ни имат фасон, ни акъл, а още по-малко дух. Санчовци! Великият Сервантес е описал чудесно третото съсловие/буржоазито, чрез Санчо. Колко е неадекватна буржоазията, во главе с елитарната ѝ прослойка, показва тоталната им неадекватност към болшевишката сесерейска заплаха към България. Това да имаш над половин милионнна армия, отлично въоръжена и мотивирана, силна полиция, жандармерия и добро разузнаване; да си заел повече от половината Балкан и да се оставиш на съветска окупация без дори да си мръднеш пръста и накрая да се оставиш да те заколят една шепа партизани... Е, как буржоазито да не е сбирщина от тъпи, малодушни лавкаджии, въобразяващи си, че именно те са "солта" и без тя не може. Буржоазията, сиреч третата каста, вайшите не може и не бива да управлява, тя, тази каста НЕ Е елит, никога не е била елит и не може да бъде елит, и никога няма да бъде ЕЛИТ. Апропо, комунягите и буржоата са от едно потекло, двете страни на една съща монета.
цитирай
21. leonleonovpom2 - Гетманс, аз съм изпитал доброто, в ...
29.09.2019 14:28
Гетманс, аз съм изпитал доброто, в кавички и на едните и на другите!
Имахме голяма къща, аз се губех в нея, изселиха ни посред зима! Аз имах проблеми със сливиците, задушавах се, по тревога пристигнаха баба ми и дядо ми И ме спасиха по този начин! Оцелях благодарение грижите на най- близките ми хора И животът ми е бил непрекъсната борба Е, срещнах и добри хора, които оцениха качествата ми, вместо да ме смачкат Но тръгнах от нулата и често бях връщан там

Относно Ал, не смятам ,че носи отговорност ,че е имал такъв роднина Не съм чувал да опровергава публично Но гузността му, непрекъснатите опити да насъсква другите по някои проблеми, говорят достатъчно

Относно Дертлиев, имапх възможност веднъж да проведа разговор с него, но я пропуснах Беше отседнал в дома на тогавашния кмет на града, който ми беше колега, социалдемократ- също Аз също членувах тогава в тази партия- Григор Чешмеджиев беше вуйчо на дядо ми по майчина линия Та кметът ми каза, че в съседната стая, у тях е Дертлиев, оттеглил се е току що да почива, ако искам, ще ме представи Сметнах ,че е неудобно и отказах После съжалявах Имахме какво да си кажем
Не след дълго ,отвратен ,напуснах и партията , и политиката Какво ли не прави Демирев, лека му пръст, да ме върне, но бях категоричен! Концентрирах се върху работата и не сбърках Нямаше да направя кариера в политиката, въпреки ,че Демирев ме считаше за завършен политик
Хвърлям поглед понякога на политиканстващите, само ,за да се уверя, какви недоносчета се занимават с политика!
Та ,Дертлиев беше неудобен, той им се закани !
Желев, вероятно, между гласуванията е водил преговори за себе си, за сделка И го провали! Малко преди това призна фалшифицираните избори Оттам е тръгнала сделката В лудата нощ на изборите бях в София Всичко ми беше ясно От лудата обиколка по бюрата Единствената ми радост в самолета сутринта беше, че напускам този кошмар и това унижение, дори и за десетина дни Да не ме преследват!
Какво да говорим повече?
цитирай
22. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
29.09.2019 14:41
nkf написа:
Сложих плюс само и единствено заради доброто повествование, НО... Няколко думи встрани от повествованието и по отношение на "елита" и буржоазито. Така, буржоазията не може да е елит по принцип и по дефиниция, макар че именно БУРЖОАЗИЯТА съставлява управляващия елит в света в последните около 300 години. Буржоазията е третото съсловие, състоящо се от банални лихвари, лавкаджии, търгаши и други такива бизнесмени. Тия по дефиниция имат мироглед до корема, кесията и задника. Негодна пасмина от вулгарни дебелаци, отчаяно искаща да стане аристокрация, но пък ни имат фасон, ни акъл, а още по-малко дух. Санчовци! Великият Сервантес е описал чудесно третото съсловие/буржоазито, чрез Санчо. Колко е неадекватна буржоазията, во главе с елитарната ѝ прослойка, показва тоталната им неадекватност към болшевишката сесерейска заплаха към България. Това да имаш над половин милионнна армия, отлично въоръжена и мотивирана, силна полиция, жандармерия и добро разузнаване; да си заел повече от половината Балкан и да се оставиш на съветска окупация без дори да си мръднеш пръста и накрая да се оставиш да те заколят една шепа партизани... Е, как буржоазито да не е сбирщина от тъпи, малодушни лавкаджии, въобразяващи си, че именно те са "солта" и без тя не може. Буржоазията, сиреч третата каста, вайшите не може и не бива да управлява, тя, тази каста НЕ Е елит, никога не е била елит и не може да бъде елит, и никога няма да бъде ЕЛИТ. Апропо, комунягите и буржоата са от едно потекло, двете страни на една съща монета.



Благодаря за отзива!
Със забележката съм съгласен, думата е с френски произход и има най- различни тълкувания Но в зародиша си се отнася до средно заможното градски население
Прехвърлила се е върху производителите на материални блага-фабрикантите
При нас под буржоа обикновено се разбират богатите хора И това не е далече от истината
Затова слагам знак на равенство между елит и буржоазия
Властта по начало се е считала за буржоазна Или буржоа са хора, свързани по някакъв начин с властта
Въпреки, че например, свещениците и офицерите не са буржоа Но пък по имотно състояние -съответстват!

Все пак в едно съм сигурен! Че калеко ми-Амбарев и прадядо ми-войвода ,участник в Освободителната война, депутат, общественик и двамата са част от тогавашния Български елит!
цитирай
23. kvg55 - leonleonovpom2,
30.09.2019 07:57
Хората са различни и произходът на богатството им е различен.
цитирай
24. leonleonovpom2 - Абсолютно вярно , приятелю!
30.09.2019 08:30
kvg55 написа:
Хората са различни и произходът на богатството им е различен.


Аз например, нямам преки впечатления от прадядо ми Не знам как е придобил богатството си
Но в едно съм сигурен, че е бил предприемчив и организатор Човечен- помагал е на много хора в беда
Единственият ми известен случай, когато публично е било подложено на съмнение богатството му-че бил заграбил земи на изселници е от едно кафене, където обичал да ходи Всички изтръпнали, когато той скочил от мястото си Не си поплювал, макар и над 70 години На времето, с голи ръце удушил един разбойник, който тероризирал и убивал безнаказано, с прозвището Тарчията И избягал в Русия Но вместо към клеветника, свил се на стола, той излязал След малко се върнал и този път отишъл към клеветника Хвърлил документите на масата и му казал, да ги гледа един по един !Всичките му земи, с нотариален акт закупени на нормални цени от общината!.......
Дори на преклонна възраст, починал на 92 години, продължавал да работи

Хубав ден!

ПП Това му богатство първо влезе в ТКЗС, което никой от рода не е оспорвал, а в последствие наистина бандитски беше ограбено! Демократично!
Къщата му, в центъра беше отчуждена за лъжлива цел,гледал съм в архивите а сега и мястото й- присвоено
Казах на кмета, че няма да воюваме за мястото, но да сложат една плоча с надпис, че там е живял един поборник Сега има такива техники Седнал на стол пред входа на къщата,лйбимото му място в последните му години Красив , благороден мъж,публикувал съм му снимката, ,който всички минаващи почтително поздравявали Даже минаващи турци, които знаели кой е, пресичали улицата и със"- Здравей, дядо! Как си?- почвали дълъг , приятелски разговор за миналото..

Отговори ми ,че не е в неговата власт, има собственици
Без коментар!
цитирай
25. andorey - Ето тук има и за Амбареви - https:...
01.10.2019 17:51
Ето тук има и за Амбареви - https://www.facebook/potv.eu/posts/10154010712071290/

http://3nai.blog/regionalni/2009/10/11/koprivshtenskata-mahala-i-ulica-quot-bogoridi-quot.413960
цитирай
26. andorey - По майчина линия, аз съм буржоа и ...
01.10.2019 17:58
По майчина линия, аз съм буржоа и капиталист отвсякъде. Израсъл съм сред стари пловдивски родове, но също имам противоречиви спомени. Много от тези хора, старите капиталисти, бих определил като чешити, както им казваме тук, хора със свои особености. Е, разбира се всичките бяха образовани, интелигентни, получили образование на добри места. Също съм научил доста от тях, но това е дълга тема. Поздрави!
цитирай
27. leonleonovpom2 - Поздрави, Андрей!
01.10.2019 20:17
andorey написа:
По майчина линия, аз съм буржоа и капиталист отвсякъде. Израсъл съм сред стари пловдивски родове, но също имам противоречиви спомени. Много от тези хора, старите капиталисти, бих определил като чешити, както им казваме тук, хора със свои особености. Е, разбира се всичките бяха образовани, интелигентни, получили образование на добри места. Също съм научил доста от тях, но това е дълга тема. Поздрави!


Да, чешити е точната дума за тези хора

Такъв беше и старият Амбарев Но иначе човек с тежест, усетих го и като дете! И с бърза реакция Може би от скука се обади, но веднага материализира разговора Видя в баба ми красавица на младини и взе да я разпитва за децата Очите му светнаха, като разбра ,че има и друга дъщеря Невероятна интуиция
А калеко ми се издъни на първата среща Завършил в Сорбоната, заговори майка ми на френски И се изненада, като получи отговор Заприказваха се с майка ми и той си призна ,че тя говори по- добре в момента Но той не поддържал езика , практикувал немскиТака е, забравя се А майка ми, въпреки че беше лишена от правоспособност, беше уччителка по френски
Но веднага тушира гафа Каза на майка ми и мен, още отсега, да учи на френски
Сега, от позициите на времето, смятам ,че е бил добронамерен , а не злобен към мен
Но когато се намесят в игрите на едно дете и му ги развалят, споменът остава за цял живот!

Впрочем, проявявал е ревност Леля ми ме обичаше като нейно дете, скоро и на тях се роди дъщеря, той е искал тя да се освободи от заниманията с мен!

Хубава вечер, Андрей!
цитирай
28. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Андрей!
01.10.2019 20:50
andorey написа:
Ето тук има и за Амбареви - https://www/potv/posts/10154010712071290/

http://3nai/regionalni/2009/10/11/koprivshtenskata-mahala-i-ulica-quot-bogoridi-quot.413960


Да, успях да намеря материала за завода за метали" Александър Амбарев" , за продажба на земята
Александър беше дядото, бащата на на калеко Дядото, който се застъпи за сладоледа А калеко се казваше Иван
Интересното е , ,калеко почина преди няколко години, че и двамата доживяха до 97 години
Да, прегледах материалите за продажбата на 20 дка Видях една Олга ,която е вероятно сестрата на калеко, така се казваше, или пък нейна внучка
Братовчедка ми е Мариета, не я видях, но може да съм пропуснал Тя живее от много години в Гърция ,женена е там!
Имам незабравими детски спомени за Пловдив и особено за гарата
Имаше една гъбка в градината до нея, първо нея исках да видя, като спрем в Пловдив
После няколко години работих за " Асенова Крепост", дори представях НХК в преговорите с чуждестранни фирми на " Асенова крепост" В Пловдив съм бил десетки, дори стотици пъти
Обичам този край и разбирам дядо ми, който в последните си години беше при нас, защо Поморие не му" арадисваше" Казваше на френски причината-КлимА

Благодаря ти ,че ме върна в хубавите спомени

Желая ти успех!
цитирай
29. dinkov - Динков
05.10.2019 23:25
leonleonovpom2 -
"Изводът?
Така нареченият бууржоазен елит не е излят в калъп! Хората са различни, зависи от характера им!"
За постингът +++++++++
За нещо лично. Започвам да разбирам защо ти чета постингите с удоволствие. Няма значение темата. Маловажно е къде живееш и сега. Човек се формира като Човек по време на годините когато си бил в най-чаровния град на света. Е, спомни си "Ортамезар", площата "Мюслето", Динковото здание-първата шестетажна сграда в този град със собствен дух. Динковата кръчма... е пак НЕ случайно и моята фамилия е Динков :)
Сърдечен поздрав.
Ицко
цитирай
30. leonleonovpom2 - Здравей, Ицко!
06.10.2019 00:22
dinkov написа:
leonleonovpom2 -
"Изводът?
Така нареченият бууржоазен елит не е излят в калъп! Хората са различни, зависи от характера им!"
За постингът +++++++++
За нещо лично. Започвам да разбирам защо ти чета постингите с удоволствие. Няма значение темата. Маловажно е къде живееш и сега. Човек се формира като Човек по време на годините когато си бил в най-чаровния град на света. Е, спомни си "Ортамезар", площата "Мюслето", Динковото здание-първата шестетажна сграда в този град със собствен дух. Динковата кръчма... е пак НЕ случайно и моята фамилия е Динков :)
Сърдечен поздрав.
Ицко



Благодаря ти за отзива!
Трогна ме много!
Запазил съм прекрасти ,детски спомени за Пловдив! Имах и голям приятел от там!
Петко, лека му пръст, без ръще , по-точно без китките на ръцете Но успяваше да пише и да рисува невероятни картини в това състояние Веднъж ме изуми Подготвил ми подарък! Каталог на византийските монети Направен от него, с рисунки на монетите! Не можах да го приема, знаех какъв огромен труд е вложил за него
Такъв дух като неговия, може да има само пловдивчанин!

Лека нощ, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139865
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031